MYPUP - My Pick Up Point

MYPUP vergemakkelijkt de logistiek voor jouw organisatie!

Voortaan ontvangen en verzenden jouw medewerkers pakketten eenvoudig op kantoor met MYPUP zonder de receptie of de postkamer te belasten.

HOE WERKT MYPUP

Met MYPUP behoort vijftien verschillende koeriers per dag in je pand tot het verleden. Alle aankopen van jouw medewerkers gaan namelijk naar één centraal adres bij jouw bedrijf in de buurt. Wij nemen ieder pakket van alle webshops ter wereld en van elk koeriersbedrijf aan. Vervolgens zorgen wij ervoor dat jouw medewerkers op diezelfde werkdag vóór 17.00 hun pakket eenvoudig kunnen ophalen uit het Pick Up Point op kantoor. Ze kunnen ook via het Pick Up Point alle uitgaande post en pakketten versturen en zo dient het als een onbemand postkantoor. Dus ook voor een retourzending hoeft niemand meer de deur uit!

DOE JE ONLINE AANKOOP

DOE JE ONLINE AANKOOP

Maak een gratis account aan en doe je online aankopen.

VERSTUUR NAAR MYPUP

VERSTUUR NAAR MYPUP

Gebruik het MYPUP adres als afleveradres in de webshop.

HAAL JE AANKOOP OP

HAAL JE AANKOOP OP

Met de unieke code die je per SMS ontvangt.

WAT IS EEN PICK UP POINT

Een Pick Up Point (PUP) is een onbemande, beveiligde kluisjesmuur met verschillende formaten kluizen, waarmee meerdere logistieke stromen binnen de organisatie effectief worden afgehandeld.

FEITEN EN CIJFERS

50%

eerder weg

50% van alle medewerkers gaat eerder naar huis om een online aankoop af te halen.

3.500

uur

Dit levert 3.500 uur productiviteitswinst per jaar op voor een werkgever met 1.000 medewerkers.

85%

medewerkers

85% van alle medewerkers wil de mogelijkheid hebben om een aankoop op kantoor te ontvangen.

1.000

medewerkers

Het kost een werkgever per 1.000 medewerkers een full time medewerker om alle privépakketpost, bezorgd op kantoor, af te handelen.

ONZE KLANTEN

Een aantal gerenommeerde bedrijven kiest al voor MYPUP. Voor het ene bedrijf lossen we de pakkettenstroom op, een ander helpen we ook met hun interne logistieke verkeer, zoals het omruilen van defecte laptops en telefoons. Zie hieronder enkele voorbeelden wat we voor wie doen:

ABN Amro
IBM
KLM
Liberty Global
CBRE
Greystar
Amphia Ziekenhuis
WTC Amsterdam
WTC The Hague
WTC Rotterdam
TomTom
AMC
AAFM
Delta Lloyd
Aliander
Symphony Offices
Haagse Poort
Hogeschool van Amsterdam
Universiteit van Amsterdam
Campus Diemen Zuid
UP Office Building

VEEL GESTELDE VRAGEN

Voor MYPUP gebruikers
Voor bedrijven
  • Ontvangen

  • Retourneren & Verzenden

  • Overdragen aan een collega

  • Algemeen

  • Hoe kan ik mijn pakket in mijn Pick Up Point ontvangen?

    • Om je pakket via een Pick Up Point te ontvangen registreer je je op mypup.nl of via de app. Bij het registreren krijg je een aflevercode toegewezen.
    • Vervolgens kies je bij het afronden van je bestelling voor: Bezorgen op een ander afleveradres.
    • Hier vul je je MYPUP-gegevens in:
      • Naam: MYPUP-aflevercode (De aflevercode is de voor jouw gegenereerde aflevercode bij registratie)
      • Adres,Postcode,Plaats: Het afleveradres horende bij jouw Pick Up Point staat in het homescherm na inloggen.
    • Zodra je pakket door MYPUP in ontvangst is genomen en geregistreerd, krijg je een email dat het pakket is aangenomen door MYPUP.
    • Je pakket wordt direct door een koerier in jouw Pick Up Point bezorgd. Je ontvangt een SMS/Email met een unieke code en het kluisnummer om het Pick Up Point te openen. Tevens kan je via de MYPUP app je kluisdeur openen.
    • Hoe lang duurt het voordat mijn pakket in het Pick Up Point wordt afgeleverd?
    • Als je pakket voor 14:00 uur bij MYPUP is geleverd, wordt het dezelfde dag uiterlijk voor 18:00h (onder voorbehoud van eventuele vertragingen) in het Pick Up Point afgeleverd. Als je pakket na 14:00 uur wordt afgeleverd zal het de volgende dag in het Pick Up Point worden afgeleverd.
    • Hoe lang blijft mijn pakket in een Pick Up Point liggen?
    • Je pakket blijft in principe liggen tot je mogelijkheid hebt gehad het af te halen. Hierbij geldt een afhaalrichtlijn van 48 uur, of twee werkdagen. Na deze periode kan MYPUP het pakket terughalen. Indien dit gaat gebeuren word je hierover vooraf geïnformeerd.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn pakket in het Pick Up Point wordt afgeleverd?

    Als je pakket voor 14:00 uur bij MYPUP is geleverd, wordt het dezelfde dag uiterlijk voor 18:00h (onder voorbehoud van eventuele vertragingen) in het Pick Up Point afgeleverd. Als je pakket na 14:00 uur wordt afgeleverd zal het de volgende dag in het Pick Up Point worden afgeleverd.
  • Hoe lang blijft mijn pakket in een Pick Up Point liggen?

    Je pakket blijft in principe liggen tot je mogelijkheid hebt gehad het af te halen. Hierbij geldt een afhaalrichtlijn van 48 uur, of twee werkdagen. Na deze periode kan MYPUP het pakket terughalen. Indien dit gaat gebeuren word je hierover vooraf geïnformeerd.
  • Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb kunnen ophalen uit mijn Pick Up Point?

    Indien je op vakantie/ziek bent, laat dit ons weten, dan zullen we je code verlengen of een andere oplossing met je zoeken! Van niet opgehaalde pakketten word je via e-mail op de hoogte gebracht.
  • Hoe kan het dat mijn pakket in het andere Pick Up Point op mijn locatie ligt dan het Pick Up Point dat ik heb opgegeven in mijn account?

    Als uw locatie meerdere Pick Up Points heeft kan het zo zijn dat als een van de twee locaties vol is uw pakket bij de andere locatie wordt geregistreerd zodat u dezelfde dag nog uw pakket aangeboden krijgt.
  • Wat moet ik invullen als ik bij een website niet mijn gebruikersnaam kan invullen doordat hier bijvoorbeeld leestekens in zitten?

    Als het niet mogelijk is om je gebruikersnaam in te vullen door bovenstaande reden, vul dan je normale naam in. Als deze naam staat weergegeven in je account kunnen wij het pakket alsnog aan u koppelen en wordt het aan u geleverd wanneer het is aangekomen bij MYPUP.
  • Wat zijn de maximale afmetingen van een pakket, dat in een Pick Up Point geleverd kan worden?

    Een Pick Up Point bevat kluizen die verschillen in grootte. De grootste kluis is 60 cm diep, 40 cm breed en 70 cm hoog. Dit betekent dat er een standaard verhuisdoos in een kluis past. Hou hier rekening mee bij je bestelling!
  • Wat gebeurt er als mijn pakket niet in de kluis van het Pick Up Point past?

    • Indien het pakket te groot of te zwaar en niet makkelijk te vervoeren is dan behoudt mypup zich het recht voor om de pakketten te weigeren en terug te sturen naar de afzender.
    • Indien het pakket niet in de kluis past maar makkelijk te vervoeren is zal er een andere bezorgoptie worden afgesproken. Hiervoor wordt contact met je opgenomen per e-mail en/ of telefoon. De meest voorkomende optie is dat je gebeld wordt door de chauffeur wanneer deze bij jou op kantoor is met de vraag om het pakket direct op te halen bij de auto.
  • Hoe kan ik mijn kluis in het Pick Up Point openen?

    Dit kan via de MYPUP app. Tevens ontvang je een unieke code om je kluis te openen per SMS op het mobiele telefoonnummer en per e-mail welke je bij registratie hebt opgegeven.
  • Wat moet ik doen als ik nog geen ontvangstcode heb ontvangen?

    Indien je de kluis niet kunt openen via de app of geen ontvangstcode hebt ontvangen, of deze bent kwijtgeraakt, kun je contact opnemen met MYPUP op telefoonnummer 085 001 37 17 , of via info@mypup.nl.
  • Hoe kan ik een pakket via MYPUP retourneren/verzenden?

    • Registreer je bij MYPUP, via website of app.
    • Log in op mypup.nl, of via de app.
    • Kies hier voor de optie retourneren.
    • Nu worden je enkele vragen gesteld over de zending die je wilt aanmaken:
      • Verzenden naar: Kies hier adres of antwoordnummer
      • Land: Kies het land waar je het pakket naartoe wil sturen
      • Soort verzending: Kies hier voor pakket of naar een antwoordnummer
      • Maat: Selecteer hier de maat van de kluis waar je pakket in past
      • Adresgegevens: Vul hier de adres of antwoordnummergegevens in
    • Wanneer alles is ingevuld kun je je pakket aanmelden. Dit is gratis indien je een antwoordnummer hebt geselecteerd. Er zal een betaling volgen indien je hebt gekozen voor een zending naar een adres.
    • Vervolgens kun je via de app je kluis openen, of via een unieke code die je hebt ontvangen per SMS.
    • Zodra jij jouw pakket hebt afgeleverd in de kluis, wordt het opgehaald en verzonden naar het door jou opgegeven adres.
  • Wanneer ontvang ik een track & trace code?

    • Als je een pakket of aangetekende brief verstuurd via MYPUP ontvang je een track & trace code zodra deze beschikbaar is.
    • Als je een pakket en, of brief naar een antwoordnummer verstuurt zal je hier geen track & trace code van ontvangen. Mocht je dit wel willen ontvangen dan adviseren wij het pakket via een postkantoor te retourneren.
  • Hoe lang blijft mijn unieke retourcode geldig?

    De code blijft geldig tot 12 uur na het moment waarop jij het kluisje hebt gereserveerd. Indien jij jouw pakket niet hebt kunnen afleveren kun je een nieuwe verzending aanmaken via mypup.nl.
  • Wat moet ik doen als ik nog geen unieke retourcode heb ontvangen?

    Indien je de code niet hebt ontvangen of deze bent kwijtgeraakt, kun je contact opnemen met MYPUP op telefoonnummer 020 358 3472 of via info@mypup.nl.
  • Kan ik een pakket retourneren naar een buitenlands adres of antwoordnummer via MYPUP?

    • MYPUP biedt de mogelijkheid om pakketten kosteloos te retourneren naar antwoordnummers.
    • Voor normale binnenlandse en buitenlandse adressen geldt een extra toeslag afhankelijk van land, de soort verzendmethode -standaard, aangetekend, verzekerd- en gewicht zijn verschillende tarieven aan verbonden. Deze tarieven staan, nadat je bent ingelogd, vermeld onder het kopje “verzenden”.
  • Wat is het maximale gewicht en afmeting van een pakket dat ik via MYPUP kan retourneren?

    Het maximale gewicht van een pakket dat via MYPUP geretourneerd kan worden is 30 kilogram en de maximale afmeting is 60 cm lang x 40 cm breed x 70 cm hoog.
  • Hoe kan ik een pakket overdragen aan een collega via MYPUP?

    • Registreer je bij MYPUP.
    • Log in op mypup.nl of via de app.
    • Kies hier voor de optie verzenden.
    • Nu worden je enkele vragen gesteld over de zending die je wilt aanmaken:
    • Verzenden naar: Kies hier middels drop down voor 'verzenden naar andere MYPUP gebruiker'
      • Maat: Selecteer hier de maat van de kluis waar je pakket in past.
      • MYPUP aflevercode: Vul hier de MYPUP aflevercode (gebruikersnaam) van degene in die het pakket gaat ontvangen
    • Wanneer alles is ingevuld kun je je pakket aanmelden.
    • Vervolgens kun je via de app je kluis openen, of via een unieke code die je hebt ontvangen per SMS.
    • Zodra jij jouw pakket hebt afgeleverd in de kluis, wordt jouw collega hiervan per SMS op de hoogte gesteld.
  • Ontvangen van een pakket van een collega via het Pick Up Point op kantoor?

    Voor het ontvangen van een pakket van een collega dien je een MYPUP account te hebben. Zodra je collega het pakket in het Pick Up Point heeft afgeleverd ontvang je een SMS met een unieke code waarmee jij het pakket - kosteloos - kunt ophalen. Voor het afhalen van een pakket geldt een afhaalrichtlijn van 48 uur. Mocht je je pakket niet kunnen afhalen binnen deze richtlijn, laat het ons weten via een mail. Van pakketten die na 48 uur niet zijn afgehaald en waarover geen tegenbericht is ontvangen, houdt MYPUP zicht het recht voor het pakket terug te halen.
  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen en/ of aanvullen?

    Om je gegevens te wijzigen en/ of aan te vullen dien je ingelogd te zijn op mypup.nl. Vervolgens klik je op profiel rechtsboven waarna je je gegevens kunt wijzigen en/ of aanvullen.
  • Is het mogelijk om mijn aflevercode of gebruikersnaam te veranderen?

    Nee het is niet mogelijk om je aflevercode of gebruikersnaam aan te passen.
  • Waarom is het MYPUP adres anders dan het adres waar het Pick Up Point staat?

    Alle pakketten die je via MYPUP wilt laten afleveren, retourneren of verzenden worden verzameld in het ontvangst en distributiecentrum van MYPUP. Van hieruit zorgt MYPUP ervoor dat je pakket op de juiste plek wordt afgeleverd.
  • Wat is de prijs van het bezorgen, verzenden of retourneren van een pakket via MYPUP?

    Registreren bij MYPUP is geheel kosteloos. Het gebruik van MYPUP is geheel kosteloos. Aan het versturen van pakketten, aangetekende brieven zit een bepaalde prijs verbonden. Deze tarieven staan, nadat u bent ingelogd, vermeld onder het kopje “verzenden”.
  • Hoe kan ik een Pick Up Point bij mij op kantoor krijgen?

    Wij komen graag langs om je te informeren over de mogelijkheden van een Pick Up Point bij jou op kantoor. Je kunt ons bellen op 020 358 3472 of mailen voor een afspraak via info@mypup.nl.
  • Mag ik gebruikmaken van een Pick Up Point in een nabijgelegen pand?

    Het Pick Up Point is alleen bestemd voor personen die toegang hebben tot het pand.
  • Heeft MYPUP ook een app?

    Ja, deze is te downloaden in de Apple store en Google Play Store. Je kunt deze gebruiken om je te registreren, je pakket aan te melden voor verzending en je kluis mee te openen.
  • Algemeen

  • Prijzen

  • Wat zijn de voordelen van een Pick Up Point voor bijvoorbeeld een kantoorgebouw, universiteit, appartementencomplex of een ziekenhuis?

    Een Pick Up Point van MYPUP kan geheel in eigen stijl van jouw bedrijf worden opgeleverd en heeft onder andere de volgende voordelen:
    • Geen extra druk meer op receptie en postkamer
    • Bij de receptie liggen geen losse pakketjes; alles is veilig en netjes opgeborgen en er zijn geen discussies over kapotte of zoekgeraakte stukken
    • Geen aansprakelijkheid voor aangenomen stukken
    • Efficiënt en duurzaam! Voortaan laat iedereen pakketten naar één plek komen in plaats van naar duizenden verschillende adressen. Dit scheelt enorm veel ritten van koeriers en dat halveert de CO2-uitstoot!
    • Onbemand postkantoor. Medewerkers/studenten of patiënten kunnen via MYPUP zelf alle uitgaande stukken versturen, inclusief pakketten en aangetekende post en hoeven niet meer naar een postkantoor
    • Additionele services die tevens via het Pick Up Point de medewerker/student of patiënt kunnen ontzorgen:
    • Onbemande uitgifte van IT-producten voor nieuwe medewerkers of bij reparaties
  • Wat zijn de voordelen van een Pick Up Point van MYPUP voor bijvoorbeeld een retailer of een winkelcentrum?

    • MYPUP levert een Pick Up Point geheel in eigen stijl van jouw bedrijf en biedt onder andere de volgende voordelen:
    • Unieke click&collect-service. De mogelijkheid om een Pick Up Point in te zetten als onbemand click&collect-punt; consumenten pikken online aangeschafte producten ook na openingstijd op, betalen geen verzendkosten en genieten meer gemak.
    • Verlaging logistieke kosten. Door het inzetten van een Pick Up Point als onbemand click&collect-punt kan je de logistieke kosten verlagen en blijven online shoppers in jouw winkel of winkelcentrum komen.
    • Additionele services die tevens via het Pick Up Point de consument kunnen ontzorgen, bijvoorbeeld: Stomerijservice; Kleding- en schoenenreparatie
  • Hoe kan ik een Pick Up Point in mijn organisatie krijgen?

    Wij komen graag langs om je te informeren over de mogelijkheden van een Pick Up Point voor jouw organisatie. Bel ons voor een afspraak op 020 358 3472 of mail naar info@mypup.nl.
  • Voor welke doeleinden kan een Pick Up Point van MYPUP worden gebruikt?

    Een Pick Up Point kan voor meerdere doeleinden worden ingezet, hieronder enkele voorbeelden:
    • Ontlasten van receptie en postkamer voor inkomende en uitgaande pakketstroom
    • Inname en uitgifte van stomerijgoederen
    • Efficiënte click&collect-mogelijkheden voor retailers
    • Onbemande inname en uitgifte van bijvoorbeeld laptops, ter ondersteuning van de IT-afdeling
  • Is het mogelijk een Pick Up Point te combineren voor meerdere doeleinden, zoals voor het uitgeven van IT-spullen als voor het ontvangen en verzenden van (pakket)post?

    Uiteraard is het mogelijk om het Pick Up Point in te zetten voor meerdere logistieke stromen in jouw organisatie, dit gebeurt al bij meerdere bedrijven. We vertellen je er graag meer over.
  • Leveren jullie ook maatwerk?

    Uiteraard! Al onze Pick Up Points kunnen geleverd worden in de maten en look & feel zoals jij deze wenst. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of voor een eventueel referentiebezoek bij één van onze klanten.
  • Wat zijn de prijzen voor een Pick Up Point voor de organisatie?

    Deze prijzen zijn afhankelijk van de looptijd van de overeenkomst en het aantal benodigde kluizen. Neem voor een goed advies contact met ons op via 020 358 3472 of info@mypup.nl.
  • Kan een Pick Up Point ons bedrijf kosten besparen?

    Een PUP bespaart eigenlijk altijd kosten!

    Het kan zomaar een FTE schelen, in de postkamer of bij de receptie. Ook de productiviteitswinst is niet te onderschatten, doordat medewerkers niet meer eerder hoeven te vertrekken om op tijd bij een postkantoor of ander afhaalpunt te zijn. Daarbij zijn de blije gezichten van de medewerkers die toegang hebben tot een MYPUP Pick Up Point natuurlijk onbetaalbaar!